Welkom op de Website van zanggroep Bel Canto

De Stichting Bel Canto werd in 1992 op initiatief van Leonard Horn (Hoofdstadoperette), René Louisse en Andries Bongers opgericht. Sinds dat jaar treedt de groep wekelijks op in verzorgingstehuizen en kleine theaters.
Bel Canto, is Italiaans voor mooi zingen, maar vooral ook een speciale techniek van zingen, die vooral tot uiting komt in de Opera en het Napolitaanse lied.

Geschoolde ervaren stemmen , gecombineerd met aanstormend talent, brengen een variatie aan bekende opera, operette en musical liederen. Een aantal van hen was reeds te horen in het programma "Una Voce Particolare". Ook verlenen zij regelmatig medewerking aan grote internationale producties als koorlid. Marjolein Latour en Gabrielle Mouhlen, die jarenlang tot de vaste cast van Bel Canto behoorden, treden nu als solist succesvol op in de grote theaters in binnen en buitenland.

Bel Canto treedt maar liefst zo'n 50 keer per jaar op in diverse bejaardentehuizen en zorginstellingen. Daarnaast worden er ook tuinconcerten en
speciale optredens verzorgd door deze groep. Ook tijdens kerst en andere feestdagen is Bel Canto meer dan actief, vele hebben dan ook al een jaar vooruit geboekt om zeker te zijn van een fantastisch optreden rond de kerstdagen.

Beleef met hen de dramatiek, de passie en de hartstocht van de Opera, de glimlach en de jeugd van de Operette, de show, snelheid en kleur van de musical en de uitbundigheid of de traan van het Napolitaanse lied.

Voorkom teleurstelling en reserveer tijdig, want onze vaste klanten hebben al voor volgend jaar geboekt.

update mei 2011