Mignon Primus

De sopraan Mignon Primus begon tijdens haar opleiding theater, film- en televisiewetenschappen de studie Klassiek Zang aan het conservatorium van Utrecht. Zij behaalde haar examen Bachelor of Music Performance bij de docenten Henny Diemer en Pierre Mak.

Ze volgde diverse masterclasses bij o.a. Udo Reinemann, Adriaan de Wit, Peter Kooij en Maarten Koningsberger en werkte als soliste en in ensembleverband onder diverse dirigenten zoals Kenneth Montgomery, Bas Pollard, Otto Tausk, Jan Willem de Vriend, Jos Vermunt, Daan Admiraal en Erik van Nevel.

Op acteergebied volgde zij Theaterklas I en II aan de Stedelijke Scholengemeenschap te Nijmegen; deed zij de vooropleiding voor de toneelschool in Maastricht en volgde diverse theater, en mimecursussen bij o.a. Wilfred van de Peppel en Philip Curtis.

In 2000 zong zij de rol van Euridice in Monteverdi’s  opera l’Orfeo, uitgevoerd door de Nijmeegse operagroep ‘Papageno’ o.l.v. Gijs Leenaars; in 2002 was zij soliste in de Notturni van W.A. Mozart voor sopraan, alt, bas, klarinet en bassethoorns, uitgevoerd in de Kleine Zaal van Muziekcentrum Vredenburg. Ook zong zij de sopraanpartij uit het ballet Pulcinella van Stravinsky o.l.v. Lev Markiz in de grote zaal van Muziekcentrum Vredenburg.

Zij remplaçeert bij De Nationale Reisopera; is betrokken

bij de Stichting Youth Opera!/ Buffo operamakers, aan Stichting Intermezzo/ Opera Nijetrijne en aan Stichting Residentie Bach Ensembles.

Op operagebied vertolkte zij rollen als de gravin (Le nozze di Figaro van W.A. Mozart), Manon (Manon van J. Massenet) en Helena (A Midsummernightsdream van B. Britten).

Tot haar oratoriumrepertoire behoren cantates en de Matthäus,- en Marcus Passion van J.S. Bach, cantates van G.F. Händel, missen van F. Schubert en Elias van Mendelsohn- Bartholdy.

Regelmatig geeft zij gevarieerde liedrecitals met harp en piano, waarbij componisten als P.I. Tchaikovsky, J. Strauss, J. Brahms, M. Ravel en C. Debussy ten gehore worden gebracht.

Tevens zingt ze vaak werk van hedendaagse componisten en heeft ze meerdere malen haar medewerking verleend aan diverse muziektheaterprojecten.

Momenteel volgt zij lessen bij Valérie Guillorit en wordt zij gecoacht door David Bollen en Jaap Dielemans.

Kortgeleden zong zij:

De rol van Zwaantje in de opera Fra le Diavolo van C. Auber geproduceerd door ‘ Schatkamer Opera Producties'/ Opera Njetrijne. ...

Rol van Jenny uit Down in the Valley van K. Weill, geproduceerd door ‘Klein Operakoor Wilhelminapark'. O.l.v. Roel Vogel

Rol van Adina uit L'Elisir d'amore van G. Donizetti, productie Operagezelschap 'La Mascotte'. Dirigent: Johan Huitema.

Nabucco van G. Verdi, - ‘Nationale Reisopera' / Gelders Orkest. Muzikale leiding: William Lacey.

Sopraansolo Cantate BWV 111: Wass mein Gott will, das g'scheh allzeit , -‘Utrechtse Bach Cantate Diensten' o.l.v. Gijs Leenaars.

Sinds 2007 is Mignon tevens verbonden aan De Stichting Bel Canto