Thea Fraterman-Bijster begon als 7 jarige soliste in een kerkkoor.

Vanaf haar 14e treedt zij regelmatig op bij diverse feesten en speciaal op scholen voor geestelijk minderbedeelde kinderen

Vanaf 18 jaar is zij zangles gaan nemen.

Na 5 jaar privé zangles bij zangpedagoge Olga Ongena (zij overleed helaas) is zij les gaan nemen in het performen van musicalsongs bij de musicalschool. Tevens heeft zij daar de kneepjes van microfoontechniek en presentatie onder de knie gekregen

Nu al weer meer dan 10 jaar privé les bij zangpedagoge Anneliese Post. Ondertussen is zij overgestapt naar het meer klassieke genre en geschoold als een lyrische  sopraan.

Veel aria's gezongen w.o. de Poppenaria uit Hoffmans vertellingen,  Welche Labung  uit de Jahreszeiten, concert aria van W.A. Mozart, Viljalied en allemaal begeleid door Pianist Jaap Brackman.

Vanaf april 2008 zingt zij met heel veel plezier mee met Stichting Belcanto, waar ze o.a. liederen uit de musicals Les Miserables, The Cats en de Phantom of the Opera ten gehore brengt.

“Dit vind ik fantastisch en geniet van elk concert wat ik mee mag zingen....het geeft me vleugels” is haar uitspraak.

Zie ook haar website