Fred van der Mey

De tenor Fred van der Mey begon reeds bij zijn geboorte te zingen. Na de middelbare school, eindaxamen 1943, was het alleen mogelijk in besloten kring huisconcerten te zingen, vanwege de oorlogstijd. Na de oorlog, gedurende zijn diensttijd in Indonesië, regelmatig opgetreden met een salonorkestje, "Schubert" genaamd, voor de militairen, en met het destijds Philharmonisch Orkest van Djakarta onder leiding van Y. Baarspul.

Weer terug in Nederland veel hoofdrollen gezongen bij Operette-verenigingen en op tournee geweest met het Amsterdams Volkstoneel in de opvoering van "Rooie Sien"
Zingen is een obsessie, waar hij nooit van af komt.

Fred nam deel aan het ouderen Songfestival 2005, en niet zonder succes. Hij wist het Songfestival met glans te winnen.

Dus in de winter van zijn leven maakt hij nog deel uit van het ensemble "Bel Canto" waarbij hij als nestor van de groep nog heel veel plezier beleefd.