Daphne Questro

Daphne Questro (sopraan) nam haar eerste zanglessen in 1996. Vanaf 1999 studeerde zij bij Lucia Meeuwsen (zangpedagoog Conservatorium van Amsterdam) en later in Londen bij professor Susan McCulloch (Professor of the Guildhall School of Music). Op dit moment studeert zij bij Ank Reinders in Den Haag. Op opera repertoire wordt zij gecoached door Jan Slothouwer. Zij volgde diverse masterclasses bij o.a. Paul Hamburger, Nancy Argenta, Irene Maessen en Marja Bon.

In het kader van de OperaFactory in Tilburg heeft zij heeft de rol van Mutter in Hänsel und Gretel van Humperdinck gezongen en Poppet in Britten's Paul Bunyan tijdens de Summer Music Summer School in Ardingly. In 2004 zal zij de rol van Diana vertolken in de opera Iphigénie en Tauride van Gluck geïnitieerd door de Stichting 'Opera-Tief'.

Naast opera gaat Daphne's liefde uit naar liederen. In het kader van een studiestipendium voor de Bayreuther Festspiele 2003 zong zij de Wesendonck liederen van Richard Wagner bij de Wagner Vereniging Nederland.
Als kamermuziekensemble met Monique van der Hoeven, mezzo sopraan, en pianiste Anna Yedigaryan verzorgt zij in februari 2004 voor de Stichting Muziek in Huis twintig concerten waarin duetten centraal staan afgewisseld met solorepertoire.

Ook het vertolken van cabaretliederen is een grote passie van Daphne. Met een programma met liederen van Britten, Satie en Weill nam zij o.a. deel aan het Festival van het Chanson in Theater Pepijn in Den Haag. Voor het komend seizoen staat een aantal voorstellingen van Heilig Vuur (een duoschap met Jacob Troost) op de rol met de Jacob's liederen, een geënsceneerd kleinkunst getint programma met zelfgeschreven en gecomponeerde spreek en zangteksten.

Daphne verleent ook graag haar medewerking als sopraansolist bij koren. Zo heeft zij een bijdrage geleverd aan een concert van De Koninklijke Zangvereniging Breda's Mannenkoor o.l.v. Marcel Verhoeff in het Chassé Theater in Breda.