Cleem Determeijer
Hij
volgde zijn klassieke piano-opleiding aan het Rotterdams Conservatorium. Zijn solistendiploma behaalde hij vervolgens aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam, waar Willem Brons zijn leraar was.

Sindsdien is hij op bijna alle terreinen van de muziek actief, zowel solistisch als in ensembleverband, zowel in de lichte muziek als in de klassieke. Vanwege zijn liefde voor en zijn kundigheid op beide muziekterreinen wordt hij regelmatig gevraagd, door zowel muziekscholen als conservatoria, om cursussen te verzorgen met als onderwerp: de integratie van de lichte muziek in de klassieke pianoles. Ook voor de EPTA (de Nederlandse afdeling van de European Piano Teachers Association) heeft hij dergelijke cursussen gegeven; een vereniging waarvan hij tegenwoordig vice-voorzitter is.

Hij maakte met diverse formaties uit de lichte muze verscheidene cd’s, die ook in de Verenigde Staten, Oostenrijk en Japan zijn uitgebracht.

Op het klassieke vlak was hij regelmatig als freelancer bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest actief. Tegenwoordig wordt hij ook veel gevraagd voor bijvoorbeeld klassieke koor- en vocalistenbegeleidingen, waarbij ook o.a. concerten hebben plaatsgevonden in Tsjechië en Italië.

Naast zijn concertpraktijk is Cleem als pianodocent verbonden aan de Muziek- en Dansschool Amstelveen.

Sinds begin 2006 is Cleem Determeijer als vaste  begeleider aan Bel Canto verbonden.