Andries Bongers

Andries Bongers, tenor, begon zijn zangstudie, op 23 jarige leeftijd en zong diverse rollen in de plaatselijke Opera en Operettevereniging, maar koos toch voor een voetbalcarrière.
15 jaar geleden besloot hij weer te gaan zingen en verbond zich aan de operettevereniging "Het ROM-Koor" in Mijdrecht. Na een aantal hoofdrollen in diverse producties, besloot Andries om meer concertante te gaan optreden en richtte Bel Canto op.

Vanaf dat moment is hij wekelijks te horen in Verzorgingshuizen, kleine stadstheaters en verleent medewerking als solist bij optredens van diverse koren.
Andries was één van de finalisten van het TV-programma Una Voce Particolare, waar hij de aria "Nessun dorma" zong uit Turandot van Puccini.

Verder heeft hij in een zestal opera's op het podium gestaan in internationale producties.
In het sportpaleis van Antwerpen zong hij voor 10.000 toehoorders de rol van Pong in een concertante uitvoering van Turandot.

Het repertoire van Andries is veelzijdig. Alle bekende tenoraria's uit de grote opera's staan op zijn lijst, zoals Una furtiva lagrima, Che gelida manina, Celeste Aïda, Nessun dorma, La donna e mobile, duetten uit La Traviata, La Bohème, Luce di Lammermoor, teveel om allemaal op te noemen, maar ook operette met het Wolgalied, Als flotter Geist, Dein ist mein ganzes Herz.

De meeste emotie beleeft Andries echter met het Napolitaanse lied, 'O sole mio, Catari, Musica proibita, Serenade, Santa Lucia luntana en nog veel meer.

Een aantal van deze melodieën zijn te beluisteren op de CD "Castelli in Aria" die Andries samen met de bekende zangeres Marjolein Latour enkele jaren geleden heeft gemaakt.

U kunt deze CD bestellen, klik hier voor meer info.